Trištvrtehodinový let stačí na to, aby si človek kúpil luxusný kávovar, golfovú súpravu, televízor či záhradný gril. Alebo miniskúter Peugeut či štýlovú sedačku.
Človek v cudzom historickom meste dostane do rúk najprv zoznam odporúčaných obchodov, až potom pamiatok. Veľké letiská rýchlejšie zarábajú na „neleteckých“ službách než na službách dopravcom. Aj vyše polovice tržieb majú z parkovísk, prenájmu priestorov pre reštaurácie, bary a najmä obchody.
A aby si z dobre upečeného koláča odhryzli aj aerolínie, rozkrútili nový kolotoč shoppingu ešte skôr, ako cestujúci pristane. Fľaška značkového alkoholu, známy parfum či kartón cigariet, hodinky či drobný šperk z paluby za cenu oslobodenú od cla (pri letoch vnútri Európskej únie bez dane z pridanej hodnoty) je iba pre ľudí bez fantázie. Aj v najmenších lietadlách nemeckej Lufthansy možno kúpiť za 699 eur značkový rotoped, za 389 eur slnečné okuliare s integrovaným prehrávačom MP3, televízor Philips s veľkou LCD obrazovkou, štýlový gril na barbeque párty, chladničku s mrazničkou v retroštýle. Fínska sauna aj s inštaláciou vyjde na 2 399 eur. Nijaká „no name“ východoázijská produkcia predmestských hypermarketov, iba značkový tovar.