Veľké tržby mimo štadiónov
Slovensko na tohtoročných majstrovstvách sveta vo futbale v Nemecku zastúpenie mať nebude. Šampionát však na Slovensku už svoje zastúpenie má. V podobe oficiálneho vína.
Pochádza z produkcie vinárskej firmy Anselmann z dedinky Edesheim v nemeckom Falcku, kde sa vínu venujú vraj už celých 1 200 rokov. V bratislavskej vinotéke Kodrianka majú dokonca všetky tri anselmannské „futbalové“ vína. Je to akostný suchý Rizling, Spätburgunder (rulandské modré) a Dornfelder vo fľaškách s logom futbalového šampionátu. Súrodenci Anselmannovci za logo Medzinárodnej futbalovej federácie FIFA a majstrovstiev sveta, ktoré pridali na fľašku s rodinným erbom z roku 1541, museli zaplatiť.
Všetko na trh
Kto chce mať na svojom výrobku označenie oficiálneho produktu majstrovstiev, musí zaplatiť do pokladnice FIFA licenčný poplatok. Očividne sa to federácii i výrobcovi vyplatí, pretože na trhu sa objavil celý rad dobrých vtipných nápadov, športových potrieb, ale aj zbytočností. Predávajú sa osviežovače vzduchu do áut v podobe dresov jednotlivých účastníkov majstrovstiev, za 29,90 eura pamätná plaketa s digitálnym odpočítavaním dní, ktoré zostávajú do otvorenia šampionátu a za 99 eur plakety s minidisplejom, na ktorom sa donekonečna opakuje sekvencia s víťazným gólom Nemca Gerda Müllera na šampionáte v roku 1974. Stará sieť obchodných domov Karstad Quelle dostala licenciu na vytvorenie troch stovák oficiálnych predajných miest s ponukou oficiálnych výrobkov.