Ferrari predstavilo najsilnejšie sériové kupé vo svojej histórii
Z maranellskej stajne vybehol na svet ďalší plnokrvník. V prvý novinársky deň autosalónu v Ženeve strhli plachtu z nástupcu modelu 575 Maranello. Po desiatich rokoch ho strieda najsilnejšie kupé všetkých čias – model 599 GTB.
Nové veľké dvojmiestne GT postavili na základe štvormiestneho 612 Scaglietti, ktoré sa objavilo len pred dvoma rokmi. Keďže nepotrebuje zadné sedadlá, rázvor náprav je kratší o 150 milimetrov. V porovnaní s Maranellom je to však stále o tridsať viac. Nárast umožnil venovať niekoľko centimetrov nielen v prospech posádky a batožinového priestoru, ale posunul aj motor o niekoľko centimetrov za prednú nápravu. Spolu s využitím rýdzo športovej koncepcie Transaxle s prevodovkou vzadu to znamená takmer dokonalé rozloženie hmotnosti v pomere 45:55 v prospech zadnej hnanej nápravy.
Srdce priamo z Enza
Päťstodeväťdesiatdeviatka to rozhodne potrebuje. Pod jej provokatívne dlhou kapotou totiž búši najsilnejší motor, aký sa kedy objavil v sériovom Ferrari. V Modene sa rozhodli nepoužiť nič slabšie ako dvanásťvalec z limitovanej série super športového Enza. Vidlicový motor s uhlom rozovretia 65 stupňov dáva zo šiestich litrov pri 7 600 otáčkach za minútu rovných 620 koní, teda 456 kilowattov. Ak do maranellského vzorca dosadíme pohotovostnú hmotnosť 1 560 kilogramov, každý jeden kôň nového Ferrari má na starosti len 2,6 kilogramu vozidla. Ak Enzo zrýchľuje na stovku za 3,65 sekundy, 599 by to malo určite zvládnuť za približne štyri sekundy. Postará sa o to aj extrémne rýchla šesťstupňová sekvenčná prevodovka typu F1 a elektronicky riadený diferenciál. Maximálna rýchlosť sa pohybuje na hranici 340 kilometrov za hodinu. Aby však posádka netrpela priveľkým športovým naturelom, ponúka Ferrari adaptívny podvozok s režimom pre komfortnú a športovú jazdu. Emotívny dizajn pochádza, ako inak, z dvornej štylistickej dielne Pininfarina. V porovnaní s 575 Maranellom je celkový zjav o niečo agresívnejší. Dôvodom sú svalnatejšie proporcie a menej skla v kabíne. Nahradil ho výrazný prelis v tvare Schumacherovho monopostu. Adrenalínové ambície naznačujú aj mohutné difúzory v zadnom nárazníku. Päťstodeväťdesiatdeviatka sa tak zaobišla bez asistencie nadmerne vyzývavých spojlerov. No najväčšie prekvapenie skrýva zadná časť. Pôvodne štyri tradičné kruhové reflektory nahradila len dvojica. Celá zadná časť evokuje spomienku na legendárne Ferrari 365 GTB Daytona.