Pozná ich celý svet, a preto si ich firmy často vyberajú za tváre marketingových kampaní
Sú známi, slávni, obdivovaní. Športové hviezdy pútajú už oddávna pozornosť miliónov ľudí. Svojím majstrovstvom, výkonmi a rekordmi poskytujú divákom nevšedné zážitky. Ale aj športovci zažívajú podobnú slasť – keď si od nadšených fanúšikov užívajú ovácie na otvorenej scéne. Sláva je pre nich ako droga, od ktorej sú silne závislí. A to, že ruka v ruke s víťazstvami prichádzajú aj veľké peniaze zaručujúce pohodlný život, nie je vôbec na zahodenie.
Obchodníci a podnikatelia už dávno zistili, že šport je oblasť, v ktorej sa dá vynikajúco zarobiť. Najmä v ostatných päťdesiatich rokoch ide o biznis, kde sa točia desiatky miliárd dolárov. Stredom záujmu miliónov fanúšikov pretekárskeho športu sú najmä majstri masových najpopulárnejších športov – futbalisti, basketbalisti, hokejisti, atléti, tenisti, automobiloví jazdci, golfisti, ale aj borci v športoch, ktoré sú najobľúbenejšie v jednotlivých krajinách – ragby, bejzbal, sumo či lyžovanie.
Motiváciou v novodobom športe sú už niekoľko desaťročí peniaze, ktoré špičkoví pretekári zarábajú. Hodnota športovca býva totiž úmerná sledovanosti, výkonom a popularite. Tí najlepší z najlepších majú stámiliónové majetky v dolároch a v rebríčkoch najbohatších ľudí vo svojich krajinách by získali veľmi čestné umiestnenia.