Aj franchisingové predajne na Slovensku centrála ostro sleduje
Každý, kto chce na Slovensko priviezť zahraničnú značku, musí vopred rátať s veľkými investíciami a s tým, že vynaloží nemalé množstvo energie. Musí chladne kalkulovať s kúpyschopnosťou slovenského trhu a zároveň si uvedomovať odlišnú mentalitu zahraničného partnera.
Španielsku značku Mango objavila spolumajiteľka slovenskej spoločnosti Montée Jozefína Bartalosová v Budapešti. „Manžel podnikal a ja som sa po materskej dovolenke rozhodla, že to skúsim tiež. Hľadala som inšpiráciu. Výrobky Mango sa mi veľmi páčili a povedala som si, že sa ich pokúsim dostať na Slovensko.“
J. Bartalosová si zrátala, že musí vynaložiť nielen nemálo finančných prostriedkov – pretože Španieli mali pre franchising prísne kritériá, ale aj veľa energie. Sama by to nezvládla, a tak do projektu vstúpila spoločne s manželom Ladislavom a so sestrou Elizabet Pongráczovou i jej manželom Alexandrom. Štvorica si už spoločné podnikanie vyskúšala, keď v roku 1993 úspešne rozbehla v Dunajskej Strede Taliansku pekáreň.