Jeho typickými zbraňami sú britský šarm, sebairónia a neskrývaná radosť z výsledkov druhých
Keď sa vedenie spoločnosti Sony vlani rozhodlo zveriť riadiace opraty do rúk Európana, vyvolalo to u japonskej verejnosti, medzi akcionármi korporácie a v radoch zamestnancov značné prekvapenie. Bude cudzinec pochádzajúci z ďalekých Britských ostrovov s profesionálnymi skúsenosťami z USA tou správnou voľbou? Bude schopný postihnúť, z čoho všetkého sa skladá bremeno, ktoré ťaží elektronického všeumelca Sony? Dokáže ním zatriasť a oživiť jeho bojovný duch?
Po roku v kresle výkonného riaditeľa spoločnosti vyznieva bilancia pôsobenia 64-ročného Walesana Howarda Stringera nečakane dobre. Zdá sa, že dlhoročná pyšná stálica japonskej ekonomiky menom Sony sa vymaňuje z psychologickej krízy, v ktorej uviazla pod vplyvom viacerých faktorov. Niektoré ťažkosti si spôsobila sama, iné mali objektívnu povahu. Úlohou, ktorá čakala na dva metre vysokého niekdajšieho absolventa odboru moderných dejín z Oxfordskej univerzity, bolo urobiť všetko pre nápravu prvého a zvládnutie druhého druhu ťažkostí. Elektronický gigant Sony však nepatrí medzi hocijaké spoločnosti. Počas takmer 60-ročnej existencie sa vypracoval z rádioopravárskej dielne v rozbombardovanom Tokiu na stelesnenie úspechu ekonomiky povojnového Japonska a na elektronickú korporáciu globálnych rozmerov.
Počas šesťdesiatych až deväťdesiatych rokov minulého storočia spoločnosť Sony nadchýnala spotrebiteľov na celom svete jedinečnými výrobkami ako volkmen, televízne prístroje s obrazovkami Trinitron, herné konzoly Playstation a ďalšími v tých časoch zázrakmi spotrebnej elektroniky. Na prelome storočia však akoby korporácia strácala dych. Elektronika, predstavujúca jadro produkcie, vykazovala v ostatných troch rokoch znepokojujúce straty. Spoločnosť, ktorú dlhé roky obdivovali v zahraničí za inovatívnosť, sa z niektorých uhlov pohľadu začala javiť ako analógový prežitok v digitálnom svete. Takéto prirovnanie je azda priveľmi príkre, ale skutočnosťou zostáva, že svetová spoločnosť kalibru Sony sa dostala do defenzívy a stojí pod tlakom konkurenčných firiem ako Microsoft, Samsung, Apple, Sharp, Nokia, Canon, Dell a mnohých ďalších.