ZMENA MENA
Slovenská sporiteľňa si zrejme neurobila prieskum trhu
Aj o názov bankového produktu pre deti a tínedžerov sa nedávno na Slovensku odohral boj medzi dvoma peňažnými ústavmi. Reklamná kampaň Slovenskej sporiteľne mala mladým ľuďom ukázať, že ak chcú byť extra, majú prísť do jej pobočky a vybrať si výhodný Xtra bežný účet a Xtra platobnú kartu. Ubehlo iba niekoľko týždňov a banka musela názov platobnej karty zmeniť.
Tvorcovia kampane si nezmapovali produkty konkurenčných inštitúcií a neskontrolovali ani register ochranných známok. Podobný produkt s rovnakým názvom má už niekoľko rokov UniBanka. Slovenská sporiteľňa však zistila, že na trhu takýto názov existuje, až počas kampane. Týždeň po jej ukončení názov platobnej karty Xtra nenápadne zmenila na iXtra kartu.