Perspektívy sú na ázijských trhoch
Keď vlani čínska spoločnosť Lenovo, známa predtým pod menom Legend, odkúpila divíziu osobných počítačov IBM, vyniesla ju táto investícia za 1,75 miliardy dolárov na tretiu priečku medzi svetovými výrobcami osobných počítačov. Len Hewlett-Packard a Dell ich produkujú viac.
Napriek úvodným turbulenciám v ziskoch i predaných počtoch počítačov si vedenie firmy Lenovo určuje vysoké ambície dobehnúť oboch hlavných konkurentov – spoločnosti Hewlett-Packard (HP) a Dell. Perspektívy rastu predaja má dobré najmä v Ázii. Najlukratívnejším je čínsky trh, na ktorom je Lenovo jednotkou. Tlačia sa tam však aj najväčší konkurenti, vrátane svetovej štvorky – taiwanského Aceru. Ten už stúpa Lenovu na päty.
Stratová divízia
Prebranie vývoja, výroby, distribúcie, marketingu, predaja a servisu osobných počítačov takej renomovanej značky, akou je IBM, nieslo predvídateľné riziká. „Veľký modrý“ si viac rokov udržiaval skvelú povesť legendárnym radom ThinkPad, ktorý si obľúbili nároční užívatelia. Mal jedinečný dizajn a osobité konštrukčné črty, vrátane hardvérových a softvérových bezpečnostných prvkov. Pre IBM bola ich výroba stratová, ale pri hľadaní spôsobov na zníženie výrobných nákladov spoločnosť nechcela siahať po úsporných opatreniach na úkor kvality. Hoci sa ich produkcia presunula do Číny, ani tamojšie komparatívne výhody nedokázali zvrátiť deficitnú bilanciu.