Aktivácia za polovicu času
V roku 2007 začne Siemens výrobu nových zvukových senzorov aktivácie airbagov. Tie budú využívať na rozpoznanie zrážky špecifické zvukové vlny, ktoré sa vytvárajú pri deformácii podvozka auta pri náraze. Tieto zvukové vlny svojou charakteristikou udávajú kritickosť nárazu a určia, či airbagy vystrelia. Kým doteraz využívané senzory potrebovali od nárazu auta do odpálenia airbagu 30 milisekúnd, zvukový senzor nárazu vyvinutý automobilovými expertmi Siemens VDO potrebuje iba polovicu tohto času. Trik je v tom, že zvukový senzor nárazu okrem vibrácií v spodnom pásme spracúva aj frekvencie v rozsahu do 16 kilohertzov. To mu umožňuje rozpoznať aj nepočuteľné oscilácie, ktoré sa šíria oveľa rýchlejšie ako hlbšie vibrácie.
Auto s inteligentnými očami
Mercedes-Benz predstavil siedmu generáciu luxusného kupé CL
V Stuttgarte dodržujú tradíciu. Uprostred uhorkovej sezóny horúceho leta vypustili do stojatých automobilových vôd opäť novú rybu. Tentoraz skôr dravca, ktorý vyľaká aj žraločiu „šestku“ z Mníchova.
Veľká limuzína triedy S dostala totiž po roku svoju dvojdverovú verziu s tradičným prívlastkom CL. A ako sa na nové luxusné kupé patrí, prináša nielen špičkový dizajn, ale aj nové technológie, ktoré sa v automobilovej výrobe objavujú po prvý raz.