Burácanie silných motorov a aróma spáleného oleja i asfaltu. Jazdci, ktorí sa koncentrujú na preteky. Narastajúci adrenalín v publiku. A sporo odeté mladé slečny s mierami vyrážajúcimi dych, ktorým by dĺžku ich nôh mohla závidieť väčšina topmodeliek. Aj to je atmosféra motocyklových pretekov.
VBrne na Veľkej cene ČR v superbikoch koncom júla vôbec nebolo cítiť, že pretekajú „chudobnejší bratia“ kráľa dvoch kolies v triede Moto GP Valentina Rossiho. Zvyšujúca popularita pretekov na „obyčajných“ cestných motorkách pritiahla aj v centre Moravy pozornosť divákov. Napokon v superbikoch jazdí niekoľko bývalých vynikajúcich jazdcov konkurenčného cirkusu, napríklad Troy Bayliss, Alex Barros či Norick Abe.
Výrazné rozdiely
V čom je hlavný rozdiel medzi pretekmi triedy Moto GP a superbikami? Predovšetkým v rozpočtoch motocyklových tímov a odmenách pre jazdcov. A honosnejšom prostredí, v ktorom sa jazdci Moto GP pohybujú. Technický rozdiel je ten, že v triede Moto GP sa jazdí na motorkách vyvinutých na pretekanie, odľahčených špeciáloch, ktoré sa na normálne cesty nedostanú. V superbikoch a ich „ľahšom“ súrodencovi supersporte ide o klasické, pravda trochu vylepšené, ale stále štandardné motocykle, aké si môže kúpiť ktorýkoľvek milovník jazdy na dvoch kolesách. Vlani sa do Brna seriál majstrovstiev sveta v superbikoch vrátil po deväťročnej prestávke. Počas horúcich štyroch dní sa predstavila kompletná špička v superbikoch (s kubatúrou do tisíc kubických centimetrov) i supersportoch, čo sú klasické „sedemstopäťdesiatky“. Po sobotňajšej kvalifikácii čakali v nedeľu na jazdcov hlavné preteky. V najsilnejšej kategórii, podľa ktorej je celé podujatie pomenované, absolvujú pretekári dve jazdy, v supersportoch jednu.