Pondelok, 19. apríl, 2021 | Meniny má JelaKrížovkyKrížovky

Bugatti bez emisií

Vízia študentov

Brutálny výkon a nulové emisie – tak si predstavujú športové auto budúcnosti francúzski študenti dizajnu. Svoje vízie zhmotnili do štúdie Audi R-Zéro, ktorú nemá poháňať klasický spaľovací motor, ale štyri elektromotory v kolesách, čerpajúce energiu z novej generácie nikel-metal hydridových batérií. Podoba s Bugatti Veyron nebude iste náhodná. Audi R-Zéro má totiž svoj benzínový náprotivok prekonávať aj vo výkone. Hovorí sa o 1 092 konských silách. Tie budú potrebovať poriadne chladenie, a tak vedie strednou časťou karosérie mohutný vetrací tunel zabezpečujúci tepelnú kondíciu elektrickej sústavy. Pohotovostná hmotnosť by sa mala pohybovať na hranici dvoch ton. Napriek tomu si táto elektrická strela trúfa na maximálnu rýchlosť 460 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Menej dverí,viac výkonu

 

Rok po sedane a kombi Touring prichádza BMW s dvojdverovou verziou trojkového radu

Do vienka modelu vložili nielen viac vizuálnej autonómie než v minulosti, ale aj výnimočné športové gény. Nové BMW Coupé vstupuje na scénu so sebavedomím, ktoré mala doteraz azda len špičková verzia M3. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy tomu rozhodne nasvedčuje.

Po predné stĺpiky je síce karoséria prakticky zhodná so sedanom, no jej individualitu posilňuje odlišný tvar masky, svetiel a nárazníka. Od predných stĺpikov však nezostal kameň na kameni. Zadná partia je úplne nová a v mnohom pripomína kupé 850 CSi z polovice deväťdesiatych rokov. Kabína znížená o 25 milimetrov harmonicky nadväzuje na krátku zadnú kapotu. Pred športovou dravosťou dostali prednosť splývavé línie. Týka sa to aj elegantných širokých zadných svetiel. Čo je však podstatné, karoséria dosahuje rekordné hodnoty tuhosti aj vďaka špeciálnym stredovým stĺpikom, skrytým za oknom bezrámových dverí. Pritom je jej hmotnosť v porovnaní so sedanom nižšia o desať kilogramov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4BY5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4BY5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  3. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  4. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  5. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  2. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  3. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  4. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  5. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  6. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  7. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  8. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  9. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  10. Firmy požadujú väčšiu flexibilitu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 37 087
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 20 956
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 478
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 8 848
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 8 789
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 682
  7. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 995
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 874
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 716
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 177
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

S Deákovcami podnikal aj Boris Kollár.

16. apr
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 376-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 11 172 obetí.

6 h
Helikoptéra Ingenuity na Marse. Záber zhotovil rover Perseverance.

Výsledok sa dozvieme na obed.

55m

Neprehliadnite tiež

Náčrt podoby projektu Nová Bottova od HB Reavis.

Trh nepraje kancelárskym komplexom.

13 h
Richard H. Thaler

O čom je behaviorálna ekonómia?

21 h
Ilustračná snímka.

Na dobrovoľné gastráče majú firmy nabehnúť do konca roka.

16. apr
Ilustračné foto.

Dopyt po kľúčovom materiáli rastie.

15. apr