Namiesto masových modelov dominovali autá pre radosť – kabriolety, superšporty či robustné SUV
Vlaňajšia lavína noviniek v najfrekventovanejších triedach vzala 76. ročníku ženevskej Motorshow trochu vietor z plachiet. Deklarovaných 140 premiér sa po zredukovaní toho, čo sme už videli v Tokiu a v Detroite, scvrklo na necelú štyridsiatku. To však neznamená, že sa nebolo na čo pozerať.
Dacia pre snoubordistov
Rumunská automobilka predstavila po prvý raz v histórii štúdiu. Na prvý pohľad je však jasné, že Dacia Logan Steppe nie je ničím iným ako maskovanou podobou Loganu kombi, ktorý by sa mal dostať na trh v budúcom roku. Prekvapením sú jeho proporcie. Ako sa zdá, Logan kombi bude asi podstatne vyšší než limuzína. V Ženeve mal však podobu šarmantného lifestylového auta pre vyznávačov snoubordingu. Nechýbal integrovaný strešný box na snoubord ani vodovzdorný batožinový priestor, ktorý možno zväčšiť až na 1 700 litrov.
Kupé či SUV
Vo Wolfsburgu zvažujú vstup do triedy menších SUV. Aby sa Volkswagen nepretláčal s Tyotou RAV4, Hondou CR-V či Suzuki Grand Vitara, hľadá netradičný prístup. Výsledkom je štúdia atypického SUV VW Concept A, inšpirovaná dizajnom športových kupé. Napriek tomu má tento 4,3 metra dlhý crossower so splývajúcou zadnou časťou štvoricu dverí. Aby sa ani náhodou nepodobal na konkurentov, možno ho zrolovaním plátenej strechy premeniť na akýsi terénny polokabriolet. Poháňa ho maloobjemový štvorvalec 1,4 TSI (110 kW) z Golfu GT s dvojstupňovým preplňovaním, spaľujúci stlačený zemný plyn.