Jannis Samaras si nepotrpí na luxusný životný štýl boháčov
Kto stretne tridsaťštyriročného Jannisa Samarasa, vôbec ho nebude považovať za jedného z najúspešnejších podnikateľov v Česku. Okrem oficiálnych akcií chodí bez obleku, iba v košeli a džínsach nijako nepripomína človeka považovaného za strojcu úspechov Kofoly. Jeho nechuť k medializácii svojej osoby je notoricky známa, rovnako ako jeho skromnosť.
Všetka pozornosť Jannisa Samarasa sa upína na rozvoj firmy Kofola. Za posledných dvanásť rokov vyrástla prakticky z nuly až na podnik s trojmiliardovým obratom, viac ako tisíc zamestnancami a továrňami na Slovensku, v Česku a Poľsku. Šéf Kofoly možno vyzerá nenápadne, ale má veľké ambície. „Chceme sa stať najväčším výrobcom značkových nealkoholických nápojov v strednej a východnej Európe,“ určuje si cieľ. Zatiaľ sa k nemu približuje po správnej strane chodníka.
Začali s potravinami
Písať podnikateľský príbeh J. Samarasa nie je vôbec ľahké. Tento muž nemá rád publicitu a získať s ním rozhovor je často umením. Aj preto sú informácie o ňom z viacerých zdrojov. Najčastejšie zo zahraničnej – českej tlače, ktorá sa môže popýšiť, že sa podvolil povedať čo-to o sebe a svojej rodine. Niečo poskytla jeho firma a mnohé veci si treba domyslieť z občasných správ poskytnutých tlačovým agentúram. O čo strohejšie sú formou, o to majú zaujímavejší obsah.