Pre mladých ľudí je príťažlivá stratéga novinových webov
Naozajstnú náklonnosť k nemu cítia asi len vlastné deti. Svet ho nemá rád, hoci takmer polovici ľudstva sa stará o informácie a zábavu. Menil občianstvo i názory, na svetovom mediálnom trhu dominuje už dlho a nechystá sa odísť. Má 75 rokov a volá sa Rupert Murdoch.
Keby svet fungoval podľa stereotypov, sedel by Rupert Murdoch na brehu rieky, chytal by ryby a hĺbal nad tým, v akom poradí obehne miestne hypermarkety, aby nakúpil lacné jogurty. Namiesto toho uvažuje o stratégii využitia internetu v skupine News Corporation. A hoci sa internetu dlho bránil, kúpil si nedávno (a vôbec nie vo výpredaji) portál MySpace za 1,3 miliardy amerických dolárov. Svojim šiestim deťom vysvetlil investíciu ako spôsob, ktorým možno predísť stratám v budúcnosti, pretože noviny prestávajú a prestanú byť pre inzerentov zaujímavé. Trojročná Chloe zrejme netuší, o čom otec hovorí, ale tuší, že sa čosi deje, ak „dad“ vzal internet na milosť. Čitatelia novín vymierajú, noví sa nerodia. Kým v roku 1964 čítali noviny štyria z piatich Američanov, dnes je to len polovica.
R. Murdoch začal hovoriť o tom, že jeho noviny, a je ich po celom svete požehnane, si musia nájsť novú cestu sprostredkovania správ mladým ľuďom, ktorí vnímajú spravodajstvo inak ako ich rodičia. „Nechcú sa spoliehať na nikoho bohorovného zhora, kto im hovorí, čo je dôležité,“ povedal pre britský denník Financial Times. Tvrdí takisto, že ak sa noviny nezmenia, „budú degradované do pozície tiež publikujúceho média“.