Štylistická príbuznosť s prvou generáciou je evidentná. Vo vyššej triede však prerastá viacerých japonských či európskych konkurentov
Najväčší kórejský automobilový výrobca pokračuje v modelovej ofenzíve, tentoraz na poli SUV. Druhá generácia Sante Fe má byť tvrdým súperom pre japonskú Hondu CR-V, Nissan X-Trail, kórejský Chevrolet Captiva či nemecké BMW X3.
Nie je to ľahká úloha, no Hyundai nenechal nič na náhodu. Na svet priviedol model, ktorý má s predchádzajúcim, vyrábaným od roku 1999, spoločný iba názov. Rozmermi, parametrami a úrovňou spracovania mieri o triedu vyššie. Sebavedomie novinke dávajú jej tvorcovia, keď ju otvorene prirovnávajú k Volkswagenu Touareg či Volvu XC90. Dĺžkou 4 650 mm (prírastok sedemnásť centimetrov) necháva totiž Santa Fe za sebou všetkých priamych konkurentov a prekonáva dokonca aj jednu z európskych ikon – BMW X5. Na šírke pribudlo 4,5 a na rázvore ďalších osem centimetrov.
Viac miesta i komfortu
Tím Hyundai nielen šikovne odlíšil Santa Fe od menšieho Tucsonu, ale navyše vyhovel zákazníkom, ktorí žiadajú americké priestorové štandardy. Napokon americký strih Santa Fe nik netají. O dizajn sa opäť postaralo štylistické stredisko Hyundai v Kalifornii. Do vienka mu nadelili podstatne robustnejší vzhľad a priestrannejší interiér. Novinkou je príplatkový tretí rad sedadiel, ktoré možno veľmi jednoducho vyklopiť z podlahy. Prístup k nim zabezpečujú posuvné sedadlá v druhom rade, ktoré možno aj sklápať. Výsledkom je variabilita od 470 do 1 582 litrov pre batožinu, čo je suverénne najlepší údaj v triede.