Receptúra úspechu bratov Albrechtovcov začína po šiestich desaťročiach strácať účinok
V rebríčku najbohatších ľudí sveta figurujú podľa časopisu Forbes v prvej dvadsaťpäťke príslušníci dvoch rodín, ktoré založili a prevádzkujú gigantické maloobchodné reťazce. Tou medializovanejšou a majetnejšou sú americkí Waltonovci so sieťou Wal-Mart. Menej známi a úmyselne sa držiaci v ústraní sú nemeckí bratia Albrechtovci, ktorí založili a doviedli k úspechu reťazec Aldi.
Obe siete maloobchodných predajní – Wal-Mart i Aldi – už dávno prekročili hranice materských krajín. Väčšinou si otvárajú pobočky nesúce ich mená, ale stáva sa, že pri akvizíciách miestnych reťazcov im ponechávajú pôvodné názvy. Ani Wal-Mart ako najväčší americký aj globálny reťazec, ani Aldi ako najväčšia európska sieť pri expanzii do východnej Európy ešte „neobjavili Slovensko“. Tomu sa tešia konkurenčné reťazce, ktoré sa tu udomácňujú. Vedia, že všade tam, kam vstupujú menované obry, sa pod ich gravitačnou silou mení aj miestny trh.
Z hľadiska pokrývania európskych štátov hrá Slovensko pravdepodobne vážnejšiu rolu pre Aldi ako pre Wal-Mart. Príchod do priestoru medzi Dunajom a Tatrami by bol pre globálnych plánovačov Wal-Martu v americkom štáte Arkansas iba jedným z možných krokov na šachovnici územných fliačikov euroázijskej pevninskej masy.