Najvýstižnejšia odpoveď hovorcu na otázku, čo má nové, znie: Veľa, ale nič z toho nie je publikovateľné
„Hovorí k vám záznamník hovorcu. Ak s ním chcete hovoriť, hovorte!“ znejú úvodné slová odkazovej schránky telefónu Róberta Mervu, hovorcu Daňového riaditeľstva SR. Výstižná narážka na predstavu ľudí o náplni práce hovorcu.
Niektoré inštitúcie alebo spoločnosti majú hovorcu len preto, že je to v móde. Prípadne, aby sa mali za koho skryť. Ak si vyberú iba „peknú tvár“, funguje to, ale nie dlho. Médiá sú čoraz menej ochotné naletieť na podmanivý úsmev či osvedčené PR triky. Komerčné spoločnosti si hovorcu navyše často mýlia s marketingovým človekom.
Krutým sklamaním je, keď si v novinách zvyčajne nenájdu starostlivo pripravené kvetnaté formulácie o svojich produktoch a hviezdnej budúcnosti firmy... Práca s redakciou má totiž podľa hovorcov úplne iný charakter ako zadávanie inzerátu na ich reklamnom oddelení.