Nissan útočí na rýchlo rastúci trh jednopriestorových kompaktných rodinných automobilov
Ešte pred dvoma rokmi bola len štúdia malého MPV Nissan Tone a dnes už prichádza sériový model s hláskovou prešmyčkou Note. Ide o prírastok výrobného programu Nissanu v Európe. A ten vie, čo robí. Len vlani zaznamenal európsky predaj v tejto kategórii tridsaťpercentný nárast.
Automobil postavili na podvozkovej platforme B aliancie Renault-Nissan, ktorú už využíva Nissan Micra, Renault Clio či konkurenčný Modus. Ale aby si Note neliezol do kapusty s Modusom, nadelili mu nielen odlišný dizajn, ale aj iné proporcie. Model Note je dlhší o 30 centimetrov a o štyri centimetre nižší. Podstatné však je, že rázvor bol zväčšený o dvanásť centimetrov. A nečudo, že Note ponúka podstatne väčší vnútorný priestor. Variabilitu zabezpečujú posuvné zadné sedadlá v rozsahu až šestnásť centimetrov. Takže batožinový priestor možno zväčšovať zo základných 280 na 437 litrov, čo je opäť viac ako v prípade Modusu. Po sklopení vzniká vodorovná úložná plocha. Note navyše ponúka dvojitú podlahu batožinového priestoru Flexi-Board a sklopné operadlo sedadla spolujazdca. Preto si poradí aj s prevozom predmetov dlhých 240 centimetrov.
Na palube klasika
Interiér využíva existujúce komponenty. Napríklad stredovú konzolu z Micry či prístrojový panel zo starého Clia. Napriek tomu pôsobí komponentový mix celkom harmonicky a navyše sa odlišuje Note od Modusu už tým, že má klasicky umiestnené analógové prístroje. Z triedy minivanov si Note požičal letecké výklopné stolíky a množstvo odkladacích priestorov vrátane podlahových schránok. Tak ako Micra aj Note môže byť vybavený bezkľúčovým štartovaním. O bezpečnosť posádky sa starajú štandardne štyri airbagy, ABS a dokonca sériovo dodávaný stabilizačný systém ESP.