Ak služba neprináša pridanú hodnotu, nemožno očakávať dlhodobejší úspech
Ak sa niekto rozhodne založiť si firmu v hlavnom meste, a to v oblasti, v ktorej dnes pôsobí iba v Bratislave okolo jedenásťtisíc firiem, musí mať poriadnu dávku sebadôvery.
Už prvý pohľad na Noru Laukovú, majiteľku poradenskej a vzdelávacej firmy F.A.M.E., prezrádza, že jej odvaha nechýba. Iba sebadôvera však na úspešné podnikanie nestačí. Treba na to aj čosi viac. „Podnikateľ si musí predovšetkým veriť a mať jasno v tom, čo chce dosiahnuť. No a napokon musí aj vedieť, ako to dosiahnuť. To je v kocke recept na úspech,“ vraví. Jej podnikateľský príbeh je akoby parafrázou tohto tvrdenia.
Ešte pred dvoma rokmi pracovala na zodpovednom mieste vo veľkej firme. Desať rokov mala na starosti sociálne záležitosti jej zamestnancov. Ako hovorí, bolo to vyčerpávajúce, zodpovedné a na čas i psychiku veľmi náročné. „Pracovala som na takom útvare, kde som sa pohybovala na hranici zákona,“ naznačuje.