Rozchod so súrodencami Sharanom a Alhambrou
Po vyše desaťročí končí kariéru prvá generácia Fordu Galaxy, prvého európskeho veľkopriestorového MPV tejto značky. Je to zároveň rozchod so súrodencami Volkswagenom Sharan a Seatom Alhambra. Tohoročný model Galaxy vstupuje na scénu už ako samostatné dielo autorskej konštrukcie koncernu Ford.
Má na to plné právo. Od roku 1995 predal Ford vyše pol milióna kusov a ešte v roku 2004 si držal post druhého najpredávanejšieho MPV v Európe. Takže o jeho budúcnosť je postarané. Najmä ak nové Galaxy ponúka podstatne dynamickejší dizajn a neporovnateľne vyššie úžitkové vlastnosti.
väčší priestor
Keďže pre zákazníkov preferujúcich aktívnejší životný štýl vytvoril Ford menší a kompaktnejší S-Max, novinka si mohla dovoliť nasadiť latku variability a úžitkovosti na maximálnu možnú mieru. Do dĺžky pribudlo takmer trinásť a do šírky osem centimetrov. Naopak, nový štylistický trend označovaný ako kinetický dizajn reprezentuje mierne znížená strecha. Architektúra interiéru zodpovedá koncepcii 5 + 2 v troch samostatných radoch sedadiel. Napriek celkovému zníženiu karosérie má však posádka citeľne väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou. V druhom rade o šesť a v treťom o vyše dva centimetre. Väčší je aj priestor na nohy a rozsah nastavenia sedadiel. Vodič a spolujazdec ocenia v Galaxy klasické usporiadanie prístrojov a prirodzený posed. Športový strih ergonómie umocňuje mohutná stredová konzola od palubnej dosky až k predným sedadlám a vysoko umiestnená radiaca páka.