Rast počtu turistov i obchodníkov zmenil pohľad na perspektívy hotelového biznisu na Slovensku
Hotely na Slovensku zažívajú investičný boom. Len v Bratislave počas siedmich rokov pribudne zhruba tridsať nových hotelov. Deje sa tu čosi, čo by sa dalo prirovnať k nedávnemu nástupu hypermarketov. Tentoraz sú však kľúčovými hráčmi realitní investori a hotelové siete.
Začalo sa to v roku 2003. Vtedy v krátkom slede v Bratislave otvorili tri nové hotely Ibis, Medium a Marrol’s. O rok neskôr pribudlo šesť hotelov, vlani jeden a tento rok ďalších šesť. Ide pritom o hotely s troma a štyrmi hviezdičkami. Lacnejších, ktoré vznikajú najčastejšie po prestavbách voľakedajších ubytovní, a menších penziónov je takisto čoraz viac.
Čo sa to vlastne deje? Nechajme o tom hovoriť človeka, ktorý predstavuje nastupujúci trend. Pretože kým donedávna mali väčšie hotely privatizátori, ktorí ich vydražili v malej privatizácii, alebo ich za Mečiara výhodne získali z dedičstva socializmu, teraz k slovu prichádzajú klasickí investori. Branislav Babík je šéfom bratislavskej spoločnosti J&T Hotels Management. A J&T je finančná skupina, ktorá vyhľadáva najlepšie príležitosti na investovanie. Realitný development je pre ňu jedným z nosných odvetví.