Indra Nooyiová stelesňuje hneď tri tradične znevýhodnené kategórie – je Indka, prisťahovalkyňa a žena
Dvojica amerických korporácií Coca-Cola a PepsiCo Company ovládla v segmente nealkoholických nápojov významnú časť globálneho trhu a vedie neľútostné súboje o ďalšie rozširovanie podielu na trhoch. Najnovšie strhla na seba pozornosť PepsiCo, keď rozhodla, že od začiatku októbra na čelo spoločnosti postaví päťdesiatročnú Indku Indru Krishnamurthy Nooyiovú.
V krajine, ktorá sa aktívne odpútava od európskeho dedičstva, je každé rozšírenie politických, finančných a hospodárskych elít o vedúce osobnosti z radov nebelošských menšín dôvodom na ovácie. Indra Nooyiová stelesňuje hneď tri demografické kategórie, ktoré historicky mali ťažší kariérový postup na vrchol pyramídy amerického korporatívneho sveta. Ako sama s hlbokým zadosťučinením konštatuje, je Indka, prisťahovalkyňa a žena. Tieto znevýhodňujúce faktory prekonala vlastnou usilovnosťou a schopnosťami, ale pomohla jej aj prezieravosť vedenia spoločnosti.
Večná dvojka
Produkcia nealkoholických nápojov spoločnosti PepsiCo siaha do roku 1898. Jej kola uzrela podľa všetkého svetlo sveta v roku 1893, keď ju vo svojom laboratóriu namiešal lekárnik Caleb Bradham v meste New Bern v americkom štáte Severná Karolína. Po niekoľkých rokoch sa názov nápojovej zmesi zmenil z Brad’s Drink na Pepsi-Cola.