Súdna prax na Slovensku faktor odškodného v dôsledku psychickej traumy nevyužíva. To však neznamená, že to tak zostane
Ak sa odlepí podrážka na topánkach, rozpárajú nohavice či „odíde“ prevod na novom bicykli, neváhame a ideme tovar reklamovať. Ak nám však spália v kaderníctve vlasy alebo v kozmetickom salóne „nastrelia“ nerovnako náušnice, s reklamáciou sa neponáhľame. A to je chyba. Reklamovať nevyhovujúcu kvalitu služieb treba okamžite – tvrdia zhodne predstavitelia viacerých združení na ochranu spotrebiteľa.
Tetovanie prebleskujúce z bedrových nohavíc sa stalo súčasťou letného koloritu. Na plážový život sa chystala aj slečna Jarka a v tetovacom salóne si dala skrášliť kríže obrázkom. Nepríjemne precitla, keď zistila, že drobný motýlik vyzerá ako neforemná kukla. V salóne ju však ubezpečili, že mierny opuch je normálny jav, a tak za službu zaplatila. Z kukly na krížoch slečny Eriky sa však motýľ nestal.
Alebo iný skutočný príbeh. Pani Zuzana si dala urobiť trvalú. Už v salóne sa jej zdali vlasy zničené. Kaderníčka ju však ubezpečila, že je všetko v poriadku, a tak za trvalú zaplatila. O niekoľko dní sa jej vlasy začali lámať a vypadávať. Vrátila sa do kaderníctva a žiadala vrátenie peňazí. Ale tam ju vypoklonkovali s odôvodnením, že ktovie čím si vlasy medzičasom zničila...