Nový Dodge Caliber má konkurovať európskym modelom veľkorysými rozmermi a o desať percent nižšou cenou
Volkswagen Golf či Peugeot 307 dostanú v Európe čoskoro nevídaného súpera. Pochádza z USA a v kategórii nižšej strednej triedy spôsobí svojím nekonfekčným vzhľadom určite rozruch.
Nový Dodge Caliber zapadá cenovo do tohto segmentu, ale pri pohľade naň si nie je nikto istý, či ide o SUV, hatchback alebo kupé. Americký crossover prichádza, aby na starom kontinente uviedol legendárnu detroitskú značku a u Európanov vyvolal aj iné asociácie než len na osemlitrovú obludu Dodge Viper.
aj hatchback, aj SUV
Robustný model s výraznou prednou maskou v štýle namosúrených off-roadov a so základnými sedemnásťpalcovými diskami sa z triedy európskych a japonských konkurentov vymyká už samotnými rozmermi. V porovnaní s Golfom je o 21 centimetrov dlhší a vyšší až o päť centimetrov. Rázvorom náprav 2 635 mm konkuruje aj Mazde 3 či novému Focusu, ktoré patria v tomto smere k etalónom triedy. Pod splývavou zadnou časťou ponúka Caliber vynikajúcich 520 litrov (SAE) na batožiny, čo je opäť vysoký nadštandard, a po sklopení zadných sedadiel rovných 1 340 litov. Navyše disponuje schopnosťou vytvoriť po sklopení zadných sedadiel vodorovnú podlahu. K ďalším jeho praktickým stránkam patrí umývateľná podlaha „kufra“ a možnosť sklopiť aj operadlo sedadla spolujazdca. Tak ako sa na americké auto patrí, Caliber nezabúda ani na odkladacie priestory, najmä na dostatok nápojových držiakov. Len do klimatizovanej schránky Chill Zone pred spolujazdcom sa zmestia štyri pollitrové fľaše a ďalšie dve nájdu miesto v originálnych osvetlených prelisoch v stredovom tuneli.