Ako sa Jeff Bezos a jeho internetový obchod s knihami stali synonymom pre online obchodovanie
Jedného pekného dňa skraja deväťdesiatych rokov sa v investičnej spoločnosti D.E.Shaw & Company stalo niečo nevídané. Viceprezident Jeffrey Bezos oznámil, že končí. Správy po Wall Street sa šíria rýchlejšie, ako treba. Muži v tmavých oblekoch a ženy v biznis kostýmoch reagovali na čin mladého, perspektívneho obchodníka nechápavým krútením hlavy. Kto by to bol povedal, že Jeff patrí k tým čudákom, čo sa vzdajú pohodlia a šmahom ruky zahodia dovtedajšiu kariéru? A čo myslel tým, že „ide na lepšie”?
Jeff Bezos so sebe vlastným optimizmom naložil do auta ženu, psa, pár tričiek a pobral sa z New Yorku naprieč kontinentom na západ. Jeho prvými zamestnancami boli traja počítačoví „šialenci“. Cestou do Seattlu im telefónom z auta vysvetľoval, ako si predstavuje softvér pre internetový obchod.
Mal to premyslené
Dva mesiace pred odchodom z New Yorku čítal štúdiu o potenciáli e-biznisu. Odhady hovorili o tom, že obrat obchodu na internete vzrastie za rok o 2 300 percent. Príležitosť vidieť veľa peňazí na jednom mieste nebola jediným motívom. J. Bezos sa nechcel prizerať, ako vzniká nové odvetvie, ktoré posúva ekonomiku do 21. storočia. On ho chcel urobiť. Dnes jeho bývalí kolegovia z Wall Street uznávajú, že Amazon.com je ikonou technologického veku a sami seba sa pýtajú, prečo im nenapadlo urobiť to isté. Ukázalo sa, že na niektorých textoch nie je dôležitý len obsah, ale aj to, kto a ako ho číta.