Najväčší obchodný reťazec sveta prichádza s ďalšou kontroverznou stratégiou
Najväčší svetový obchodný reťazec Wal-Mart je známy nízkymi cenami a tovarom, pre spotrebiteľov nižších a stredných príjmových kategórií. Sociálne slabšie vrstvy priťahuje predovšetkým cena, hoci aj na úkor kvality. Aký má potom zmysel, keď Wal-Mart zverejní rozhodnutie rozšíriť predaj organických potravín? Tie bývajú predsa podstatne drahšie ako tie „bežné“?!
Wal-Mart sa nestal svetovou jednotkou preto, že by sa púšťal do riskantných alebo až beznádejne vyzerajúcich obchodných stratégií. Ak deklaruje zámer predávať viac biopotravín, určite má dobre vykalkulované spôsoby, ako minimalizovať prípadné úvodné riziká zníženého objemu predaja, obratu a zisku.
Publikovaný zámer sa len na prvý pohľad prieči skúsenostiam z predaja organických potravín. Tie sú postavené na rovnici s dosiaľ známymi premennými a dajú sa stručne vyjadriť pravidlom, že produkcia za zvýšené náklady sa odzrkadľuje vo vyšších cenách. Tie bývajú pri biopotravinách podľa okolností vyššie o niekoľko desiatok až sto percent. Stačí vojsť do početných predajní biopotravín kdekoľvek v Spojených štátoch amerických, ale aj v Európe či na Slovensku. Majú iný interiér a sú aj dekoráciou, farbami a celkovým prostredím prívetivejšie. Chodí do nich však klientela, ktorá je ochotná zaplatiť o dosť navyše.