Pri vybavovaní reklamácií sa ukáže, nakoľko je spoločnosť seriózna
Dovolenková sezóna je už predo dvermi. Tým, ktorí ešte horúčkovito listujú v katalógoch cestovných kancelárií, je určených niekoľko rád, ako sa vyhnúť zbytočným komplikáciám.
Štandardný postup slovenských klientov je taký, že obehnú desať cestoviek, naberú katalógy a doma dlhé večery študujú, vyberajú. Medzitým zájazd, ktorý si vybrali, vypredajú, a tak začnú hľadať odznova. „To nie je správne,“ hovorí prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Robert Kohlmann.
Odporúča opačný postup. Poradiť sa v rodinnom kruhu, určiť si priority a cenový limit a až potom navštíviť cestovné kancelárie, jasne im predostrieť svoje potreby, zobrať ponuky a v pokoji sa vyseriete. „Je to lepší a rýchlejší spôsob, ako sa dopracovať k tomu, o čo máme naozaj záujem. Druhá vec je, že aj katalógy treba vedieť čítať. Existuje totiž veľa výrazov a spôsobov popisu hotela i služieb, ktorým klient na rozdiel od odborného pracovníka nemusí dokonale rozumieť,“ pripomína R. Kohlmann.