Aj za 6 990 korún sa dal v minulých dňoch kúpiť týždňový pobyt v Egypte. Za polovicu pôvodnej ceny
Na lacnú dovolenku treba odletieť už o jeden či dva dni. Super výpredaje sú avizované aj na tento, aj na ďalší týždeň. V charterových letoch je do začiatku júla dokonca až tretina prázdnych miest.
V máji na bratislavskom letisku odlietalo na dovolenku či prilietalo od mora necelých deväťtisíc cestujúcich. O štyridsať percent menej ako vlani. V prvý júnový týždeň bol pokles „iba“ o 36 percent. V januári sa na výstave Slovakiatour kupovali mimosezónne dovolenky s 10- až 15-percentnou zľavou. Last minute zľavy na jún sú však až 54-percentné. Aj predaj za polovicu je lepší než zaplatené prázdne sedadlo v lietadle a hotel. Postihlo to v rozdielnej miere vari všetkých organizátorov dovoleniek najmä do Egypta a Tuniska. Horšie sa však predávali po celú jar aj iné krajiny, vrátane vlaňajšieho hitu Bulharska. Ako-tak sú touroperátori spokojní iba s Gréckom, hoci aj tam lety do viacerých vychytených destinácií majú v niektorých prípadoch dvoj- až trojtýždňový sklz. Riaditeľka marketingu CK Satur Mária Gálová priznáva, že dokonca najväčší slovenský touroperátor využil možnosť stornovať mnohé prvé a druhé odlety bez poplatku. Za ďalšie storná už treba dopravcom platiť. Touroperátori ponúkali aj náhradné neskoršie termíny. Často neuspeli, dovolenky sa plánujú a ľudí potrebovali v práci.
Príčiny poklesu
Touroperátori takmer zhodne tvrdia, že na májový obrovský prepad záujmu nie je rozumné vysvetlenie. Generálny riaditeľ Hydrotouru Mikuláš Milko registruje na Slovensku a čiastočne i v Česku výrazný pokles záujmu o Egypt. Paradoxne v období, keď egyptskí hotelieri nie sú schopní zvládnuť veľký záujem najmä Talianov, Angličanov a Rusov. Obchodný manažér SkyEurope Airlines Pavol Mladý sa domnieva, že doznievajú obavy o bezpečnosť v Egypte pre teroristické útoky a v Turecku to môžu byť aj obavy z vtáčej chrípky. M. Milko však tvrdí, že v ostatnom čase veľmi vzrástol záujem o Turecko. Mnohé letné termíny sú úplne alebo takmer vypredané. Záujem Slovákov sa však podľa neho mení, výrazne stúpol o Grécko a Baleárske ostrovy v Španielsku. A to nielen na Slovensku. Veľa hotelov bolo už začiatkom roku vypredaných a touroperátori sa snažili získať aspoň niekoľko izieb navyše.