Strojársky inžinier začal najprv predávať bicykle, teraz ich už skladá zo sedemdesiatich komponentov
Priemerný Nemec mení bicykel za sedem a Čech za desať rokov. Slovákovi musí vydržať dlhšie. Napriek tomu senická firma Dema v sezóne vyrába až štyristo bicyklov denne a rozširuje predaj do jedenástich európskych krajín.
Najlacnejší, najmä vidiecky dopravný prostriedok čoraz viac hľadajú na relax duševne pracujúci, rodiny a milovníci adrenalínu. Podľa lekárov okrem plávania nič lepšie ako bicykel neexistuje. Bicyklovanie zaťažuje všetko svalstvo rovnomernejšie a prirodzenejšie ako väčšina ostatných športov. Pri hltaní kilometrov v prírode si na svoje prídu aj pľúca. A oči až dvojnásobne: jednak pohľadmi na krásnu prírodu a takisto na trénované krásky. Ján Kubíček, generálny riaditeľ a väčšinový vlastník akciovej spoločnosti Dema, tvrdí, že bicykle prežijú aj jeho prapravnúčatá.
Pred troma rokmi prešli štyria fanatici z Malaciek a Detvy na sériových bicykloch zo Senice Hodvábnu cestu-necestu zo Slovenska cez Čínu do Japonska. Pätnásťtisíc kilometrov za 176 dní. Štandardné sériové rámy uniesli okrem jazdcov aj vaky so šesťdesiatimi kilogramami potravín, vody, oblečenia, so stanom a spacákom. Tento rok na tých istých bicykloch prešli osemtisíc kilometrov na Britské ostrovy, potom absolvovali výlety po nich a vrátili sa nazad. Na rodinných výletoch aj top manažment testuje, čo vyrába. Riaditeľ obchodnej divízie Šport Pavol Škrinár ročne absolvuje päť-šesť cyklomaratónov a navyše ešte aj tri tisícky kilometrov. Konštruktéri počúvajú aj dve stovky majiteľov špecializovaných predajní, zväčša fanúšikov cyklošportu a neraz aj bývalých či súčasných pretekárov.