V Paríži predstaví BMW druhú generáciu Mini
Oživená legenda päťdesiatych rokov – nové Mini – ešte ani nestihla zostarnúť a na svete je už jej druhá generácia. Experimenty sa však vo svete kultových modelov netolerujú, preto dostala pred revolúciou prednosť evolúcia.
Od roku 2001 vyrobilo BMW vo svojom anglickom závode v Oxforde vyše 800-tisíc kusov a na nedostatok záujmu sa sťažovať nemusí ani po piatich rokoch. Práve naopak. Mini sa na rozdiel od svojho imidžového spolupútnika Volkswagenu New Beetle predáva z roka na rok lepšie. Aj to bol dôvod, prečo nenechali pri vývoji druhej generácie nič na náhodu. Najväčšia dizajnová zmena, ktorou je nová predná maska so šikmejšie a vyššie situovanými reflektormi, sa predstavila sériou konceptov počas tohto roka vo Frankfurte, v Detroite, v Tokiu aj v Ženeve.
Bližšie k originálu
Už na prvý pohľad je zrejmé, že zväčša kozmetické úpravy karosérie boli vynútené viac splnením sprísňujúcich sa noriem na ochranu chodcov než potrebou zásadnej modernizácie. Dokladuje to nezmenený rázvor a nárast dĺžky o šesť centimetrov. Z nich absolútna väčšina pripadla práve na prednú časť s vyššie položenou kapotou. Vďaka zväčšenej prednej maske však nepôsobí Mini spredu oveľa mohutnejšie, skôr naopak, priblížilo sa viac originálu zo šesťdesiatych rokov. Smerové svetlá sa dostali priamo do hlavných reflektorov a zväčšené zadné sú lemované ešte výraznejším rámovaním. Bočný profil nabral na svalnatosti nielen zvýraznením klinového profilu, ale aj vďaka nárastu výšky o dva centimetre. Interiér zachováva identitu Mini. Opäť mu dominuje veľký centrálne umiestnený analógový rýchlomer. Dostal však viacero nových funkcií, keďže Mini je vybavené užívateľským rozhraním podobným vo vozidlách BMW, ktoré možno ovládať joystickom za radiacou pákou. Evolučný akcent podporuje použitie kvalitnejších plastov, nové čalúnenie sedadiel a väčšie páčkové prepínače na stredovej konzole. Majstrovským kúskom je možnosť meniť farbu podsvietenia prístrojov – od hrejivého oranžového odtieňa až po športový modrý. Bezpečnosť posádky má na starosti šesť airbagov.