BMW predstavilo druhú generáciu X5
Sedem rokov vyrábané BMW X5 je dnes v ponuke mníchovskej automobilky posledným mohykánom éry deväťdesiatych rokov. Nečudo, že jeho druhá generácia debutovala na septembrovej motorshow v Paríži.
Nová generácia nadväzuje na svojho predchodcu, keďže BMW koncom deväťdesiatych rokov po prvý raz zaútočilo v segmente SUV. A viac ako úspešne. Od roku 1999 sa predalo 580-tisíc kusov, čo je dosť na odchod do dôchodku, najmä keď konkurencia zo Stuttgartu a Ingolstadtu nasadila už dávno svoje nové esá.
Miesto až pre siedmich
V porovnaní s radikálne obnovenou modelovou paletou BMW od radu 1 až po X3 kráča nové X5 evolučnejšou cestou. Dizajn je o niečo konvenčnejší a zachováva proporcie aj štýl mimoriadne vydareného predchodcu. Na nové priestorové požiadavky však reaguje zväčšením dĺžky o 18,7 centimetra a šírky o 6,1 centimetra. Jemná pätnásťmilimetrová redukcia výšky a zvýraznené blatníky posilňujú pocit stability a dynamiky. Čo je však podstatné, dlhšia karoséria je teraz schopná ponúknuť príplatkový tretí rad sedadiel tak ako v prípade nového Mercedesu ML a Audi Q7. Čiže môže odviezť až siedmich cestujúcich. V porovnaní s menším X3 je novinka dlhšia o 29 centimetrov. Vzrástol aj batožinový priestor. Ten sa v závislosti od usporiadania sedadiel pohybuje v rozmedzí 220 až 620 litrov, čo je až o 155 litrov viac. Pri sklopení aj druhej rady sedadiel vzrastie na 1 750 litrov.