V Paríži predstavilo Volvo po desiatich rokoch opäť trojdverový model
Škandinávska automobilka sa po dlhej pauze vracia opäť aj do ponuky nižšej strednej triedy. V rokoch 1 986 až 1995 ho v tejto triede reprezentovalo dvojdverové kupé Volvo 480. Kto zo skôr narodených či fanúšikov áut, ktoré už patria histórii, by si jeho nápadité tvary nepamätal? Veď predstavovalo priam dizajnérsku ikonu.
Výklopné čelné reflektory, maska chladiča umiestnená pod nárazníkom a sklené zadné veko urobili z tohto dvojdverového kupé priam dizajnérsku ikonu. Nebol to však predajný hit a švédska automobilka ho pred desiatimi rokmi stiahla z výroby. Dnes na jeho tradíciu nadväzuje novým modelom C 30. Má to svoju logiku. Časy sa zmenili a trh prémiových hatchbackov podstatne narástol. Tak ako BMW1, Audi A3 či Mercedes-Benz C Sportcoupé bude sa aj C 30 uchádzať o priazeň mladých solventných ľudí, ktorí skôr než rodinný život plánujú kariéru. Preto neprekvapí, že novinka sa uspokojí len s dvojicou bočných dverí.
Je len logické, že za základ najmenšieho Volva poslúžila platforma sedanu S 40 s rázvorom náprav 2 640 milimetrov. Takmer identická je predná maska a kapota s výnimkou dizajnu nárazníka. Od predných stĺpikov však neostal kameň na kameni. Nízku, jemne sa znižujúcu kabínu zakončuje efektné sklené výklopné veko zasahujúce do vysokého nárazníka. Športový esprit a šírku zadnej časti umocňujú originálne reflektory lemujúce svalnaté blatníky. Mohutnosť siluety odľahčuje veľká presklená plocha kabíny so skrytým stredným stĺpikom. V porovnaní so sedanom je C 30 kratšie o 22 centimetrov.