Majiteľ CD predajne je zároveň vydavateľom i organizátorom koncertov
Keď kráčate po Medenej ulici v Bratislave, ťažko miniete predajňu hudby s názvom Dr. Horák. Nachádza sa tam už pätnásť rokov. Málokto vie, že jej netradičný názov pochádza od krycieho mena účastníka protifašistického odboja Júliusa Fučíka, podľa ktorého bola dnešná Medená ulica v minulosti pomenovaná.
Dr. Horák je síce maličký obchod, ale hudobní nadšenci si doň vždy nájdu cestu. Na niekoľkých štvorcových metroch, ktoré boli kedysi trafikou, tam na nich čaká veľké množstvo kvalitnej hudby. Pavol Maruščák, majiteľ obchodu, si spomína, že na začiatku tam spolu s kazetami a cédečkami predával aj tabak a noviny. Neskôr sa trafikový sortiment z obchodu vytratil a vystriedal ho predaj vstupeniek na hudobné akcie. Dnes sa Dr. Horákovi už biznis so vstupenkami vypláca viac ako predaj „hudobných konzerv“.
Z trafiky k hudbe
P. Maruščák je vyštudovaný chemik, ale jeho koníčkom bola vždy hudba. Ešte ako študent organizoval so spolužiakmi na internáte Mladá garda v Bratislave koncerty folkových pesničkárov a skupín z alternatívnej scény. Keď sa v roku 1990 rozhodol podnikať, bolo preto prirodzené, že jeho plány súviseli s muzikou. Založil si živnosť a najprv chcel pokračovať v organizovaní koncertov. Ukázalo sa však, že iba tým sa uživiť nedá. Kamaráti mu vnukli myšlienku obchodu s hudbou. Príležitosť sa naskytla, keď jeho známi z kníhkupectva Artforum dostali ponuku na prenájom trafiky na dnešnej Medenej ulici. Keďže priestor bol na predaj kníh primalý, dohodli sa, že tam spravia CD predajňu. „Bolo to také malé, že sme tam nakoniec ani nemohli predávať platne, lebo tie zaberú veľa priestoru,“ spomína si P. Maruščák. Zo začiatku biznis fungoval tak, že majiteľ obchodu chodil s kamarátmi kníhkupcami autom do Prahy, kde do plecniaku zbieral tovar od distribučných firiem ako Globus a Popron. Časom sa aj na Slovensku objavili distribučné spoločnosti s hudobnými nosičmi, ktoré sa kontaktovali s predajcami a tí nemuseli za tovarom cestovať.