Producentov jednorazových plienok posúvajú vpred nápady marketingových pracovníkov
Spoločnosť Kimberly-Clark sa rozhodla postaviť rivalovi Procter & Gamble v situácii, keď Pampers boli už celkom dominantnou značkou na trhu jednorazových plienok a slovo „pampersky“ sa stalo zľudoveným názvom pre tento druh produktov.
Jednorazové detské nohavičky možno právom považovať za jeden z najdôležitejších vynálezov 20. storočia, minimálne v oblasti spotrebného tovaru. Ako k nemu došlo? V roku 1956 sa istému Viktorovi Millsovi narodila vnučka. Novopečený dedko bol od nadšenia bez seba, ale na jeho radosť čoskoro padol tieň. Rodičia dávali často novorodenca do opatery starým rodičom a úmorný proces výmeny plienok ho začal deptať. Ibaže V. Mills bol vedúcim jedného z technických oddelení spoločnosti Procter & Gamble a šťastnou zhodou okolností práve jeho útvar dostal v tom čase za úlohu rozpracovať koncepciu využitia produkcie svojho podniku vyrábajúceho papier a celulózu. V. Mills nemusel veľmi dlho premýšľať a navrhol vedeniu, aby začali vyrábať v továrni detské plienky. Ako neskôr spomínal, vôbec mu vtedy neprišlo na um, že stojí pri zrode celkom nového odvetvia, ktorého ročný obrat presiahne vyše dvadsať miliárd dolárov.
Trvalo však ešte niekoľko rokov, kým sa výskumným pracovníkom firmy Procter & Gamble (P&G) podarilo v roku 1960 vytvoriť použiteľného predchodcu dnešných moderných plienkových nohavičiek. Novinka, ktorá dostala názov Pampers, však prenikala na trh pomaly. Až v roku 1969 dosiahla celonárodný význam. Technológia výroby ešte nebola dostatočne prepracovaná, a tak výrobné náklady i cena boli pomerne vysoké. Ani spôsob obliekania a upevnenia plienok nebol úplne domyslený. Postupom času sa však ich kvalita zdokonaľovala, čo napomáhal aj vývoj nových, vhodnejších materiálov. Rodičia si začali užitočnosť nového výrobku čoraz väčšmi pochvaľovať. A najmä ho využívali. Trh sa prudko rozrástol a P&G na ňom v prvej polovici sedemdesiatych rokov dosiahol 77-percentný podiel. Samotným plienkam začali ľudia hovoriť „pampersky“.