Minivan Picasso druhej generácie bude flexibilnejší
Citroën prichádza po vyše siedmich rokoch s druhou generáciou modelu Picasso. Kým ten predchádzajúci bol skôr „nafúknutou“ Xsarou a dosahoval len veľmi priemernú úroveň, pokiaľ išlo o variabilnosť, nový model z radu C4 sa snaží bodovať práve argumentom triedy MPV – flexibilitou.
Citroën Picasso sa predovšetkým posunul o pol triedy vyššie. Tak ako väčšina konkurentov je totiž pripravený prepraviť až sedem cestujúcich. Do dĺžky mu pribudlo 31 centimetrov, do šírky osem a do výšky štyri centimetre. Rázvor náprav sa v prospech novej architektúry mierne zredukoval tak, aby tri rady sedadiel zaujali optimálnu polohu. Je však pravda, že kým tie prvé dva ponúkajú slušný komfort a rekordné priestorové parametre najmä v oblasti ramien, zadné so šírkou 45 cm majú iba doplnkovú funkciu. Päť sedadiel v druhom a treťom rade možno sklopiť zatiahnutím za popruh. A aby to bolo ešte jednoduchšie, netreba demontovať ani opierky na hlavu. Potom sa Picasso zmení na dodávku s úložnou plochou dlhou 2,06 metra, širokou medzi podbehmi 1,17 metra a s objemom 1 951 litrov. Aj pri päťmiestnom usporiadaní je 576-litrový batožinový priestor excelentnou ponukou.
Výhľad do všetkých strán
Na palube vládne priam futuristická atmosféra. Postaral sa o ňu nielen digitálny centrálny displej, ale najmä obrovská presklená plocha kabíny – rekordných 5,2 štvorcového metra. Rozmiestnenie stĺpikov „visiospace“ minimalizuje mŕtve uhly a zabezpečuje perfektný výhľad. Čelné laminované okno končí vďaka posunutej strešnej priečke až o 30 centimetrov ďalej, ako býva zvykom. A to nie je všetko. K dispozícii je sklená strecha s plochou 1,04 štvorcového metra.