Vývoj je často rýchlejší ako schopnosť sledovať ho
Známa pravda o počítačoch, že už v momente kúpy sú staré, začína platiť na celé spektrum elektronických výrobkov. Možno je to aj tým, že počítače sa dnes ukrývajú naozaj všade. Či už to niekomu prekáža, alebo nie, IT priemysel opäť vychrlil sériu nových a inovovaných výrobkov.
Talentovaný junior
Trh mp3 prehrávačov už nejaký ten rok existuje a zatiaľ neotrasiteľnú pozíciu si v ňom vybudoval Apple s iPodmi. Do boja o zákazníka v rámci digitálnej hudby však vstúpil hráč z kategórie najsinejších, sám Microsoft. Prehrávač s názvom Zune a softvér na jeho podporu a internetový nákup hudby Zune Marketplace sú hlavnými silami v boji. Zune je na pohľad veľmi príťažlivý, na prednej strane ho zdobí veľký vertikálne uložený displej a ovládacie prvky zložené z troch tlačidiel a navigačného kolieska. Od spustenia predaja 14. novembra je Zune dostupný v troch farbách, napríklad aj v netypickej hnedej, ktorá mu skutočne pristane. Zásadné prvky si Microsoft ponechal aj pre vnútro prehrávača. Disk s úložným miestom 30 GB (7 500 hudobných súborov), schopnosti prehrávať okrem hudby aj fotografie a video. Esom v rukáve je zabudovaná bezdrôtová technológia, ktorou sa chce Microsoft odlišovať. Dnes už bežne používané Wi-Fi umožňuje Zunu bezdrôtový kontakt nielen s počítačom, ale aj s ďalšími prehrávačmi v blízkosti, ktorým môže posielať hudobné súbory na ukážku. Microsoft je veľký strážca licencií, a tak ukážku možno prehrať maximálne tri razy, po troch dňoch sa stáva úplne nedostupnou. Bezdrôtový dosah sa pohybuje do desiatich metrov, zapnuté Wi-Fi má minimálny vplyv na batériu (13 hodín prehrávania hudby oproti 14, keď je Wi-Fi vypnuté). Zune programovo zastrešuje Zune Marketplace, v ktorom okrem pridávania a odoberania súborov z prehrávača možno nakupovať piesne – jeden dolár stojí skladba. Digitálne práva (v prípade online nakúpenej hudby) umožňujú k softvéru pripojiť a nahrávať hudbu až piatim prehrávačom Zune, čo by podľa Microsoftu malo vystačiť pre celú rodinu. Nezávislí výrobcovia majú už teraz v ponuke kvantá rôznych príslušenstiev, a tak jediný, kto rozhodne o úspešnosti Zunu, je odteraz zákazník, na ktorého sa Microsoft zatiaľ mohol spoľahnúť.
Digitálne noty
Firma Hammacher Schlemmer nezaprie svoju obľúbenú činnosť v premieňaní čohokoľvek, čo súvisí s hudbou, do digitálnej podoby. Tentoraz si vzala na mušku stojan na noty a noty samotné. Stojan v tomto prípade zostal verný klasickej podobe, no podopiera 12-palcový dotykový displej. LCD monitor okrem vertikálneho a horizontálneho zobrazovania nôt je jednoducho (aj bezdrôtovo) prepojiteľný s počítačom, odkiaľ prijíma noty v digitálnej podobe. Klasické noty možno naskenovať alebo si vybrať z firemnej databázy už vyše 85-tisíc skladieb. Noty sa okrem prezerania na monitore dajú upravovať priamo dotykom pomocou integrovaných hudobných nástrojov. Displej disponuje technikou nízkeho vyžarovania, čím neunavuje oči, a navyše vie prehrávať hudobné súbory vhodné napríklad pri precvičovaní niektorého partu. Celý prístroj je mimoriadne tichý a notové strany sa dajú listovať aj pomocou nožného pedála, čím je predurčený k orchestrálnemu využitiu.