Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Ekológia pre nohy

Dnes už Birkenstock nevyrába iba sandále, tie ho však preslávili

Sandále značky Birkenstock sa po mnohých rokoch stagnácie stali v tejto sezóne opäť módnym hitom. Nikomu nie je jasné prečo. Nemecká firma vyrábajúca ekologickú obuv, ktorú si pred štyridsiatimi rokmi obľúbili najmä americkí hippies, totiž v médiách inzeruje iba minimálne a televíznu reklamu odmieta kategoricky. Vraj je príliš nákladná.

Birkenstocku určite pomohlo, že v roku 2002 uviedla novú kolekciu ich sandálov, ale aj iných modelov topánok na trh nemecká modelka Heidy Klumová. Dovtedy bola táto obuv populárna skôr svojou účelnosťou a pohodlnosťou, dizajnovo však pútavo nepôsobila. Dnešné modely majú už veselšie farby, nové materiály i ozdoby, napríklad od sklárskej firmy Swarowski. Aj preto im podľahli americké hviezdy filmového neba Jennifer Anistonová a Gwyneth Paltrowová.

SkryťVypnúť reklamu

Obchodný riaditeľ Birkenstocku Bernd Hillen považuje tohtoročný marketingový skok za niečo úplne nepochopiteľné. „Už sme sa domnievali, že tento artikel je dvadsať rokov za zenitom,“ dodáva. Sandále idú v poslednom období na odbyt až tak, že ich predaj vyniesol nemeckú značku dokonca na tretiu priečku svetových producentov obuvi.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  2. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  3. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  4. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  5. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  6. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  9. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  10. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 976
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 752
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 128
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 194
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 034
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 820
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vladimír Lexa.

Vladimíra Lexu zatienili kauzy jeho syna.


15. nov
Vladimír Lexa.

Vladimíra Lexu zatienili kauzy jeho syna.


15. nov
Marketingová a obchodná riaditeľka Kempinski Hotels v Slovinsku a Chorvátsku Alena Spišiaková

Klienti sú ochotní za súkromie priplatiť.


4 h

Automobilka Tesla si pomáha špehovaním zamestnancov vo výpovednej lehote.


4 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 679
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 244
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 447
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 166
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu