Opel vstupuje do klubu moderných SUVmodelom so samonosnou karosériou
Opel sa vracia do triedy SUV. Od roku 1991 ho tam reprezentovala celkovým počtom285-tisíc kusov Frontera. Hoci patrila roky k lídrom segmentu, rámový podvozok a jednoduchý pohon oboch náprav už nemohli konkurovať moderným SUV.
Plány postaviť do boja plnohodnotného predstaviteľa triedy SUV odhalil Opel už v roku 2005 štúdiou Antara GTC. Netrvalo dlho a na svete je jej rovnomenná sériová podoba. Samozrejme, v päťdverovom vyhotovení. Prekrstenie má logiku. Antara je modernou koncepciou so samonosnou karosériou, nezávislým zavesením všetkých kolies a elektronicky riadeným pohonom oboch náprav na míle vzdialená od predchodkyne. Aj dĺžkou 4 575 mm a rázvorom 2 707 mm sa stáva priamym konkurentom ToyoteRAV4, Honde CRV či Hyundaiu Santa Fe. Opel však ide ešte ďalej. Antaru klasifikuje ako crossower schopný ponúknuť komfort strednej triedy, variabilitu automobilov kombi a agilnosť v teréne na úrovni SUV.
strednÁ triedA
Nie je tajomstvom, že Antara je technologickým dvojčaťom Chevroletu Captiva. V koncernovej hierarchii jej však predsa len prislúcha vyšší post, čo je zrejmé najmä z prepracovanejšieho dizajnu. Kompaktný a harmonický vzhľad dynamizujú originálne hlavné svetlomety, bohato modelovaný predný nárazník, no najmä efektné odvetrávacie otvory po stranách blatníkov.