Sony a Microsoft sú vo „vojne“, súperia o zákazníkov pre svoje konzoly
Svetu videohier sa pod vianočným stromčekom zatiaľ nedarí rovnako dobre ako kravatám, parfumom a iným tradičným komoditám. Disky s hrami a už aj konzoly sú však z roka na rok vyššie v rebríčku želaných darčekov.
Trend je taký, že ľudia sa prestávajú hrať na počítačoch a prechádzajú na konzoly. „Preto sa aj vydavatelia viac orientujú na konzolové hry. Ich trh sa rozširuje nielen o nových zákazníkov, ale aj zvnútra prechodom PC hráčov na konzoly,“ myslí si Miroslav Lakatoš zo spoločnosti Clios, ktorá má sieť obchodov Brloh. „Konzola Xbox 360, ktorú na slovenský trh uvádza Microsoft, má teda šancu najmä u nových zákazníkov, ktorí sa neviažu na tradíciu konkurenčnej konzoly PlayStation, ale zaujíma ich to, čo je aktuálne teraz,“ hovorí M. Lakatoš.
Od začiatku novembra sa konzola Xbox 360 od Microsoftu predáva na Slovensku, v Česku, Maďarsku a Poľsku. Systém prvýkrát uviedli v roku 2005 v USA a na trhy v Južnej Afrike, západnej Európe a v Japonsku. O rok neskôr v Austrálii, Kolumbii, Hongkongu, Kórei, Mexiku, Singapure, na Taiwane a Novom Zélande.