Budova Vitisu Pezinok nepôsobí zvonka príliš vábne, keďže vznikla v časoch socializmu, kde na sa estetiku príliš nedbalo. Pred časom sa táto stavba stala aspoň z jednej strany atraktívnejšou. Je to vďaka outdoorovej ploche s peknou Miss Vinea 2006 Katarínou Manovou. Pohľad na ňu spríjemňuje deň aj všetkým cestujúcim vo vlakoch na trati vedúcej cez Pezinok.
Návrat takmer zabudnutejznačky
Vinea sa už za socializmu stala šlágrom, no nástup kapitalizmu ju zastihol nepripravenú, a tak dnes vstáva z popola
Mám Vineu rád, spievala v osemdesiatych rokoch skupina Elán. Dnes jej popevky nahrádzajú bilbordy a reklamy na električkách, ktoré opäť ospevujú tento hroznový nápoj. Mohlo by sa to zdať celkom prirodzené, keby sa v medziobdobí Vinea takmer nestratila z trhu a keby ju po typických podnikateľských sporoch nebolo treba marketingom prakticky nanovo vybudovať.
Iba niektoré slovenské značky prežili revolúciu a rok 1989. Jednou z nich je Vinea. Tento nealkoholický nápoj bol úspešný v časoch totality a zostal populárny dodnes. Z dnešného pohľadu sa zdá, že Vinea ustála útoky kolových nápojov na začiatku deväťdesiatych rokov. Musela si však preskákať boj o svoju značku a po 32 rokoch biednej komunikácie s verejnosťou sa až teraz derie do povedomia novej generácie konzumentov, najmä mladých ľudí.