Fenomén krásy už nie je výhradne ženskou záležitosťou
Svetoví kozmetickí magnáti prežívajú nevídaný boom. Ročne na ich bankové kontá pribúdajú stámilióny dolárov. Vo svojich laboratóriách zamestnávajú špičkových chemikov a dermatológov vyvíjajúcich všetko od krémov proti starnutiu pokožky cez prípravky proti celulitíde až po očné tiene a maskary. Denne sa snažia uloviť ženy na celom svete svojimi rafinovanými reklamnými trikmi.
Chcela by som mať menší zadok, väčšie prsia, plnšie pery a krajšie vlasy, odpovie každá tretia žena na otázku, čo by na sebe chcela zmeniť. Nečudo! Ich najväčším želaním je byť krásnymi a túto túžbu využívajú všetky kozmetické firmy. Reklama na „skrášľovacie“ prípravky je všade. Ako vznikol tento fenomén krásy a kto na ženách zarába?
Začínal s farbou na vlasy
Najväčšou kozmetickou firmou na svete je L’Oréal. Jej zakladateľom bol francúzsky chemik Eugéne Schueller, ktorý v roku 1907 vyrobil vylepšenú farbiacu formulu, ktorú pomenoval Auréole. Začal ju predávať parížskym kaderníkom. V tom období vôbec netušil, že sa jeho firma stane vo svete kozmetiky pojmom. O päť rokov neskôr začal svoje výrobky vyvážať do okolitých krajín – Holandska, Rakúska a Talianska. V tridsiatych rokoch minulého storočia prišiel s časopisom Votre Beauté, ktorý sa venoval ženám a ich zdraviu, a uviedol na trh olej na opaľovanie.