Vy. Áno, vy. Vy riadite informačný vek.Vitajte vo vašom svete
Americký časopis Time prekvapil čitateľov výberom minuloročnej osobnosti roka. Nestal sa ňou žiaden štátnik ani mysliteľ, ba ani celebrita zábavného priemyslu. Prestížne ocenenie nepripadlo dokonca ani na konkrétnu osobu, ale na nás všetkých. Presnejšie na všetkých tých z nás, ktorí sme internetovo gramotní a aktívne využívame moc world wide webu.
Je to oprávnené uznanie alebo len prázdna lichôtka čitateľskej obci? Môže byť mnohomiliónová masa aktívnych užívateľov internetu na všetkých svetadieloch akousi kolektívnou osobnosťou roka? Stačí si vymieňať cez internet hudobné skladby, fotografie z prázdnin či zverejňovať svoj denník, aby sme boli „in“? Redakcia Time Magazinu usudzuje, že stačí. Respektíve, že i takéto jednoduché činnosti z nás robia integrálnu súčasť kolektívnej osobnosti roka 2006. Výtlačok vianočného vydania Time Magazinu má na titulnej strane namiesto konkrétnej fotografie zrkadlovú fóliu, v ktorej môže čitateľ uvidieť sám seba. Má to byť vzdanie holdu tebe, vám, mne a každému podielnikovi na čomsi, v čom redakcia vidí formujúce sa cezhraničné hnutie digitálnej demokracie. Tá vraj preberá moc z rúk globálnych médií a poráža ich v ich vlastnej hre.