Marketingový riaditeľ reprezentuje značku a buduje prestíž spoločnosti. Najmä od neho závisí, nakoľko biznis firmy osloví ľudí. Často ide o adrenalínovú záležitosť, pretože spravidla pracuje pod časovým tlakom. Navonok sa to však nesmie prezradiť.
Spolu s reklamnou agentúrou strážime to, čomu sa hovorí brand. Zodpovedáme za to, aby značka banky bola konzistentná, relevantná cieľovej skupine, našim cieľom a súčasne transparentná a výnimočná – vraví Eva Šinková, riaditeľka marketingu Tatra banky. Na jednej strane v jej oddelení zadávajú brífingy do reklamnej agentúry, schvaľujú kreatívne riešenia vytvorené agentúrou. Na druhej strane robia množstvo prieskumov trhu a iných analytických činností. Testujú nové idey a v spolupráci s ďalšími útvarmi v banke hľadajú cesty, ako sa čo najviac priblížiť k spokojnosti klientov.
Úloha marketingového riaditeľa spoločnosti Accenture na Slovensku Mareka Geša je zrejme ešte ťažšia. Keďže pracuje pre nadnárodnú spoločnosť, reprezentácia značky i firmy na Slovensku musí byt konzistentná s komunikáciou „matky“ v iných krajinách. Rešpektuje kľúčové kritériá určené globálnou centrálou a napriek tomu má osloviť na domácej pôde „tých správnych ľudí“. „Ak používam formuláciu – tých správnych ľudí – mám na mysli rôzne cieľové skupiny. Napríklad u potenciálnych klientov treba budovať povedomie o značke a o našom portfóliu služieb. Keď však hovorím o existujúcich klientoch, zameriavame sa na podporu ich lojality. Pokiaľ ide o médiá, pre ne musíme byť kredibilný a flexibilný partner. Potenciálni zamestnanci nás musia zasa vnímať ako zamestnávateľa prvej voľby,“ vysvetľuje M. Gešo.