Každý majiteľ mobilu už určite dostal od svojho operátora komerčné SMS správy. Kým tie s vianočným pozdravom prinajmenšom veľmi neotravujú, na priveľmi často zasielané informácie o akciových paušáloch už mnohí klienti byť zvedaví nemusia. Nehovoriac napríklad o agitačných správach od politických kandidátov krátko pred komunálnymi voľbami, ktoré ľudia už môžu chápať ako narúšanie ich súkromia. A rôzne pochybné súťaže navádzajúce zavolať na spoplatnené telefónne číslo, pri ktorých nie je známy ani adresát, sú už len obyčajný podvod.
Aby sa ľudia vedeli na pokútnu mobilnú reklamu aj sťažovať, prijala Rada pre reklamu – orgán etickej samoregulácie reklamnej brandže – novelu svojho etického kódexu. Tá hovorí, že reklama prostredníctvom SMS či MMS správ sa nemôže zasielať bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu reklamy. Adresa a totožnosť zasielateľa reklamy musí byť okrem toho známa, aby ľudia, ktorí si reklamu na mobil neželajú, mali kam zaslať žiadosť o vymazanie zo zoznamu adresátov. A to bezplatne a jednoducho. Bez toho, aby museli absolvovať komplikované byrokratické úkony. Pre slušné firmy to nebude predstavovať žiaden problém. Tie už dávno pochopili, že zákazník je pán – ak si SMS reklamu neželá, jej zasielateľ mu v tom musí vyhovieť.
To isté platí aj pre reklamu prostredníctvom e-mailu. Ak je niekto skutočne alergický na reklamu vo svojej elektronickej poštovej schránke, mal by si na to dávať pozor už pri podpisovaní rôznych zmlúv, kde udáva svoje kontaktné informácie. Podľa etického kódexu majú totiž firmy právo poslať na e-mail reklamu aj vtedy, ak na to zákazníci nedali vopred súhlas. Opäť za predpokladu, že spotrebitelia majú možnosť kedykoľvek odmietnuť používanie kontaktných informácií na zasielanie inzercie.