Legendárna značka sa dostáva po ozdravovacích procesoch z prelomu milénií do kondície
Každý šiesty Nemec by si kúpil Mercedes. Keby na to mal. Cena je pravdepodobne jediná „chyba“, ktorú tomuto autu možno vyčítať. A hoci sa naň nedá usporiť z výplaty, predal vlani Mercedes Car Group patriaci pod koncern DaimlerChrysler na celom svete 1,26 milióna áut. Prevládala značka Mercedes-Benz.
Na Slovensku vlani pribudlo 2 461 áut so znakom trojcípej hviezdy. Neboli to len luxusné limuzíny, ale aj praktické dodávky. Spoločnosť Motor-Car Bratislava, ktorá mercedesy predáva, utŕžila vlani takmer pol miliardy korún. Na mercedesoch jazdia rôzni ľudia, spája ich najmä to, že vyznávajú kvalitu. Vo verejnej mienke už táto značka prestáva byť symbolom honosnosti. Luxus na kolesách si dovolia dnes najmä ľudia, ktorí si veria a vedia, že prestíž im nezíska auto, ale úspech. Dokonalé alebo takmer dokonalé veci sú však aj príjemné.
Pionieri inovácií
Od konca druhej svetovej vojny vyrobili 25 miliónov luxusných osobných áut Mercedes-Benz. Jubilejné vozidlo získala vlani jedna mníchovská taxikárska firma a pochádzalo zo Sindelfingenu neďaleko Stuttgartu, v závode, kde v roku 1946 obnovili výrobu značky. Až donedávna v Nemecku platilo, že ak taxi, tak Mercedes-Benz. Dnes je nápis taxi aj na iných autách, Mercedes však stále dominuje.