Cesta Walmarku na pozíciu stredoeurópskej jednotky na trhu výživových doplnkov je kľukatá
Príbeh o Walmarku znie trochu ako rozprávka: Boli raz traja bratia a tí vzájomnou pomocou k bohatstvu a úspechu prišli. Volajú sa Walachovci. Najstarší Mariusz nemal vtedy ešte ani tridsiatku. Dvojčatá Valdemar a Adam boli o rok mladšie.
V roku 1990 vycítili bratia Walachovci – bývalý ekonóm Třineckej Tesly a dvaja vyštudovaní matematici – svoju šancu. Hoci ich rodina považovala za dobrodruhov, opustili svoje teplé miestečká v zamestnaní a s takmer nulovým kapitálom, bez akéhokoľvek know-how, založili firmu Walmark. Dnes sú prototypom českých selfmademanov a pevne sa usadili v elitnom klube najbohatších Čechov.
Plátanie rybárskej siete
Trojica súrodencov rozbehla svoj biznis v garáži rodinného domčeka v Bystřici nad Olší, neveľkej obci ležiacej v severnom kúte Moravy pri Třinci. Z pražského pohľadu koniec sveta. Ale k susednom do Poľska i na Slovensko je to len na skok. To sa ukázalo ako obrovská výhoda. Všetky tri trhy s obrovskými dierami pripomínajúcimi roztrhanú rybársku sieť mali poruke. Stačilo ich vypátrať a zaplátať.