Dohady o novinke mladoboleslavskej automobilky, novej Fabii, sa definitívne skončili. Škoda uvoľnila kompletné informácie o druhej generácii svojho najpredávanejšieho modelu.
Včasoch, keď v kategórii nižšej triedy dominuje hravosť a nápaditosť, prichádza Škoda s relatívne racionálnym dizajnom. Pokus dať Fabii viac emócií je síce zjavný, no zdá sa, že v mnohom stroskotal na obmedzeniach platformovej stratégie koncernu Volkswagen. Fabia je totiž odvodená z veľkej časti od Roomsteru, čo vidno na prevzatej prednej časti až po stĺpik A. Motív panoramatického čelného okna však pokračuje v porovnaní s Roomsterom až do zadných partií. Novinkou je možnosť nechať si nalakovať strechu čiernou alebo bielou farbou v štýle Mini Moris. To trochu odľahčuje väčšiu optickú hmotnosť spôsobenú predĺžením previsov.
Dlhšia a vyššia
Závislosť od stratégie platforiem sa premietla aj do základných proporcií. Fabia je síce dlhšia a až o päť centimetrov vyššia, no jej rázvor sa nezmenil. Ešte väčším prekvapením je redukcia šírky o štyri milimetre. Už na začiatku kariéry tak Fabia patrí k najužším modelom v triede. Aj celkovou dĺžkou 3 992 milimetrov sa ukrátila o možnosť pýšiť sa niektorým z rekordov. Škoda však sľubuje v interiéri veľkorysé priestorové parametre. Spolieha sa na výšku, ktorou sa radí k tým lepším vo svoje kategórii.