Pondelok, 6. júl, 2020 | Meniny má Patrik, PatríciaKrížovkyKrížovky

Logo pre menej škodlivé potraviny

Marketing

Počet obéznych ľudí je vysoký, viaceré organizácie propagujúce zdravý životný štýl bijú preto na poplach. Keďže spoločnosť si s nadváhou evidentne nevie dať rady, euroúradníci už tradične útočia na najviditeľnejšiu stránku potravinového biznisu – marketing a reklamu. Potravinársky priemysel na dopyt po zdravších výrobkoch zareagoval už pred rokmi. A tak sú v súčasnosti pulty zaplnené „light“ verziami produktov, ktoré sa chvália veľkou percentuálnou nulou tuku a cukru alebo celkovým zlepšením zdravotného stavu konzumentov. Extrémne názory presadzujú, aby z televízií úplne zmizla reklama na fast foody a sladkosti, tie však (zatiaľ) neprešli. Európska komisia aj parlament však ešte v októbri minulého roka schválili smernicu, podľa ktorej by členské štáty mali od tohto roka dávať väčší pozor na marketingové heslá potravín, ktoré hovoria o zníženom podiele škodlivých látok či vysokom obsahu vitamínov. Čo je light,100 percent, veľa či málo, by mali vopred určiť európske a národné orgány verejného zdravotníctva. Zákazníci by tak mali mať istotu, že zľahčené verzie jedla aj skutočne budú menej tukotvorné. Jeden z najväčších svetových výrobcov potravín Unilever však už aj na slovenskom a českom trhu preventívne zareagoval novým logom Viem, čo jem, ktoré sa najprv objaví na majonéze Hellmanns, čaji Lipton a polievke Knorr. Do roku 2008 by logo malo používať 60 percent produktov koncernu, ktoré spĺňajú podmienku nižšieho obsahu cukru, soli a nezdravých tukov. Podľa Unileveru tri štvrtiny európskych spotrebiteľov tabuľkám s obsahom tukov, cukrov, bielkovín a kalórií nerozumejú, koncern sa však netají ani tým, že iniciatíva súvisí s tlakom z Bruselu. Aj voči potravinám s novým logom však zrejme treba zachovať zdravú skepsu – majonéza light môže mať menej tuku ako bežná, so zdravou výživou aj tak nemá nič spoločné.

SkryťVypnúť reklamu

Refresh týždenníka

Domino sa vracia k svojim koreňom

Šestnásťročný názorový týždenník Domino fórum sa od polovice februára opäť vracia k názvu Domino efekt a zmenou prechádza aj jeho formát. Podľa úvodníka zverejneného v poslednom čísle Domino fóra majú noviny za sebou najhorší rok svojej existencie. Titul sa však už údajne dostal do stavu, keď sa nateraz vyriešila jeho obchodná stratégia, smerovanie a financovanie. Novým vydavateľom bude nezisková organizácia Fons Domino, nakladateľom akciová spoločnosť Bratislava Media House. Tá vydáva aj bezplatný bratislavský schránkový dvojtýždenník Istropolitan. Okrem Františka Stana je v dozornej rade Roman Filistein. „Noviny by mali pokračovať v tradícii kritického periodika, nie však za každú cenu v zmysle negatívnej kritiky,“ hovorí R. Filistein. Redakcia by sa obmieňať nemala. Týždenník, ktorý od 15. februára vychádza každý štvrtok, má nový oblek – namiesto novinového formátu sa viac priblíži podobe časopisu. Zostáva však naďalej v čiernobielom prevedení s použitím modrej farby – o moderných trendoch v oblasti novinovej grafiky príliš hovoriť nemožno.Domino fórum vychádzalo posledné mesiace prechodne ako dvojtýždenník, malo nestabilné redakčné, ako aj obsahové zloženie. Posledným šéfredaktorom Domino fóra bol Attila Lovász. Vydavateľom Domino fóra bolo vydavateľstvo Domino Press, ktoré podľa obchodného registra formálne riadila Silvia Prepirová. Posledné veľké zmeny zažil týždenník Domino fórum v apríli 2006. Po odchode šéfredaktora Róberta Kotiana bol vybudovaním novej redakcie poverený publicista Peter Schutz. Redakcia sa mala priblížiť k predchodcovi Domina fórum – Dominu efekt, na ktorý sa Domino fórum aspoň podľa názvu aktuálne opäť mení. Do redakcie sa vtedy vrátili aj niektorí pôvodní autori ako Milan Žitný či Martin Klein. P. Schutz a neskôr aj ďalší redaktori však Domino fórum opustili už po niekoľkých týždňoch.

SkryťVypnúť reklamu

Veľký odchod redaktorov zažilo Domino fórum aj v roku 2004, keď ho opustila celá redakcia, ktorú dlhší čas viedol Štefan Hríb a neskôr František Šebej. Novinári vtedy pre údajné nezhody s vydavateľom odišli a založili časopis Týždeň. Ten v súčasnosti hľadá nového spoluvydavateľa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CEQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4CEQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  4. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  5. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  6. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  7. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  8. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom
  9. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší
  10. Novým prezidentom FSOK sa stal Miroslav Kot
  1. Nechceli ich pustiť na pozemok
  2. Užite si sedem dobrých rokov s hypotékou
  3. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  4. V Poprade pribudnú byty, Barbora už rastie
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  6. Terasa upratovala s Kositom. Čistili Borovicový háj i Pľuvátko
  7. Štart sezóny F1 je za dverami
  8. Predajne Terno a KRAJ znižujú ceny desiatok produktov
  9. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie
  10. Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac
  1. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 23 483
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 17 454
  3. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 16 839
  4. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 321
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 13 255
  6. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 973
  7. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 639
  8. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 118
  9. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 9 764
  10. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme 9 363
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Kuba prichádza na Špecializovaný trestný súd.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kto je Norbert Bödör?

Norberta Bödöra obvinili v kauze Dobytkár miliónových úplatkov.

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico sa chystá na SĽOP

Ak chce niečo rekonštruovať, bude musieť začať od seba.

Peter Tkačenko
Norbert Bödör odchádza zo súdu.