Prísľub minúty hovoru za dve koruny sa javí ako začiatok skutočnej konkurencie na trhu mobilnej komunikácie. Každý, kto vie, že nič nie je zadarmo, tuší, že dve koruny sú viac marketing ako realita. Napriek tomu príchod tretieho operátora spôsobil na slovenskom trhu oživenie.
Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia získala za približne dva mesiace okolo 600-tisíc záujemcov o služby. Sľúbila minútu telefonovania do vlastnej siete za dve koruny. Znalci pomerov tvrdia, že je to účinný, ale drahý spôsob získavania zákazníkov. Je totiž viac ako pravdepodobné, že O2 nemôže na službe zarobiť, skôr opak je pravda.
Konkurencia spozornela, aj keď obaja operátori – Orange i T-Mobile – tvrdia, že nemajú dôvod byť nervózni. Šéf T-Mobile Robert Chvátal predpokladá, že konkurencia na trhu sa zvýši. „Na druhej strane je otázka, ako sa podarí O2 pretaviť viac ako pol milióna registrovaných ľudí na pravidelne platiacich zákazníkov. Dnes sa to nedá hodnotiť,“ hovorí.