Režisérovi Martinovi Scorsesemu sa konečne podarilo získať zlatú sošku
Pred vyše mesiacom zmizol spred divadla Kodak v Los Angeles červený koberec a návrat turistov na Hollywoodsky bulvár definitívne ukončil tohtoročnú oscarovú horúčku. Filmová sezóna však nemá prázdniny.
Pokiaľ v amerických kinách súťaží o priazeň divákov v súčasnosti komediálna novinka Divé svine s komiksovým príbehom 300, tohtoroční držitelia ocenení Americkej filmovej akadémie začínajú na globálnom trhu filmovej zábavy speňažovať svoje oscarové tituly.
Cesta k soškám je zarúbaná
Prechádzka červeným oscarovým kobercom vo svetle reflektorov je len poslednou fázou náročnej prípravy. Práca na zisku ocenenia Americkej filmovej akadémie začína už v júni, keď štúdiá zhodnotia svoj oscarový potenciál, zostavia rozpočty a najmú si lobistov. „Prednominačné šumy začínajú potom na Deň vďakyvzdania (posledný štvrtok v novembri) a kulminujú počas posledného víkendu pred ohlásením nominácií v januári. Štúdiá v tejto fáze minú v priemere desať až dvadsať miliónov dolárov, a to najmä na inzertnú kampaň v denníkoch New York Times, Los Angeles Times, Washington Post a v magazíne Variety,” konštatuje pre Profit šéf agentúry Strategic Vision David E. Johnson. Je to obdobie rozhovorov, ohováraní, ale aj zaručených senzácií o istých nominovaných a jasných víťazoch.